30 Nisan 2020 Perşembe

ETKİNLİK PLANLARI


ETKİNLİK PLANI 1 


ETKİNLİK TÜRÜ : FEN VE OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

YAŞ GRUBU : 4-5


KAZANIM VE GÖSTERGELER :
Motor Gelişim
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar, çizgileri istenilen nitelikte çizer.
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Özbakım Becerileri: 
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri: Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır, toplar, katlar, asar, yerleştirir.
Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.
Göstergeleri: Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.



ÖĞRENME SÜRECİ :

Montessori Desteği : Öğretmen çocuklara bir mıknatıs ve demir toplar gösterir. Bir masaya geçer ve mıknatısı topların yakınında dolaştırıp, mıknatısa yapıştıkça şaşırmış gibi sesler çıkarır. Bu şekilde çocukların ilgilerini kendisine çeker. Çeşitli metal ve metal olmayan nesneler masanın üzerine dizilerek mıknatıs aralarında gezdirilir. Hangi nesnelerin mıknatısa yapıştığı, hangilerinin yapışmadığı gözlemlenir. Mıknatısın başka maddeden yapılmış olan nesneleri çekip çekmediği hakkında sorular yöneltilir. Yanına gelen çocuklarla aynı ''Mıknatıs Deneyi'' yapılır. Sınıftaki tüm çocukların deneye katılması sağlanır. Sonuçlar birlikte tartışılarak değerlendirilir. 
Çocuklara boş kağıtlar dağıtılır. Bu kağıtlara serbest çizgi çizmeleri istenir. Ancak çizgi çizerken ellerini kaldırmadan çizmeleri yönergesi yinelenir ve bu konuda rehberlik edilir.


MATERYALLER : Sulu boya, mıknatıs, demir toplar
SÖZCÜKLER : Mıknatıs
KAVRAMLAR : Mıknatıs

DEĞERLENDİRME :

  • Bugün neler yaptık ?
  • Mıknatısın ne olduğunu öğrendiniz mi ?
  • Mıknatıs hangi maddeleri kendine doğru çeker ?
  • Evde mıknatıslı nesneleriniz var mı ?
  • Çizgi çalışmasında zorlandınız mı ?




ETKİNLİK PLANI 2 


ETKİNLİK TÜRÜ : DRAMA VE MATEMATİK
YAŞ GRUBU : 4-5

KAZANIM VE GÖSTERGELER 
Bilişsel Alan
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. 
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
                       Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
                       Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
                       Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
 Kazanım 2:   Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
                       İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesnel/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
                       Sıra bildiren sayıyı söyler.
                       10'a kadar olan rakamlar içerisinden bir rakamdan önce gelen rakamı söyler.
                       10'a kadar olan rakamlar içerisinden bir rakamdan sonra gelen rakamı söyler.
Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar.
Göstergeleri: Olayları oluş zamanına göre sıralar. 
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.



ÖĞRENME SÜRECİ

MEYVELERİ 7 Mİ YEDİ ? 
Bir zamanlar tüm rakamların bir arada oyun oynayarak yaşadığı güzel bir şehir varmış. Birlikte parka giderler. Saatlerce oyunlar oynar ve yorulunca piknik yaparmış. İçlerinden 7 rakamının karnı kolay kolay doymazmış. Arkadaşları ona sürekli şakasına takılıp eğlenirlermiş. Yine bir gün tam oyuın oynamaya başladıkları sırada 7 rakamının karnı acıkmış. Piknik zamanına daha çok vakit var nasıl bekleyeceğim diye düşünmüş ve üzülmüş. Aklına birden bir fikir gelmiş. Arkadaşlarından gizli bir şekilde piknik masanın yanına gitmiş ve başlamış çantalarını karıştırmaya.
1'in çantasından elmayı almış
2'nin çantasından armutu almış
3'ün çantasından üzüm almış
4'ün çantasından çileği almış ve hala doymamış.
Geçmiş 5'in çantasına...
5'in çantasından muzu almış.
6'nın çantasından portakalı almış ve sıra gelmiş kendi çantasına.
Kendi çantasından'da biraz kiraz almış.. Ohh sonunda doydum deyip oyuna geri dönmüş. 
Yemek zamanı gelince rakamlar çantalarının yanına gitmiş. Ama o da ne ? Çantalar bomboşmuş. 8 ve 9 yemeğe oturmuş. Çünkü onların yemeklerini yemeden doymuş. 1 rakamı bağırmaya başlamış elmam nerede kim yedi elmamı ? 7 çok korkmuş. Arkadaşları ona kızacağı için itiraf edememiş ve yaptığı şeyden utanmaya başlamış. 3 bağırmış ; '' Heyy 7'nin karnına bakın kocaman olmuş.'' 
5 hemen dönüş ve '' Sen mi yedin bizim meyvelerimizi 7 ? demiş. ''
7 birden ağlamaya başlamış ve arkadaşlarından tek tek özür dilemiş. Yaptığının ne kadar yanlış bir şey olduğunu arkadaşları onun yüzünden aç kaldığında daha iyi anlamış. Ve bir daha kimsenin çantasını gizlice karıştırıp, ona ait olmayan şeyleri almayacağına söz vermiş.O günden sonra 7 her gün getirdiği meyveyi bir arkadaşı ile paylaşıp hatasını telafi etmiş ve birlikte güzel oyunlar oynamaya devam etmişlerdir. 

MATERYALLER : 

SÖZCÜKLER : Rakamlar


KAVRAMLAR : Almak

DEĞERLENDİRME :

  • Dramamızı beğendiniz mi ?
  • 7 neden diğer arkadaşlarının meyvelerini yedi ?
  • Sizce 7nin yaptığı doğru bir davranış mıydı ?
  • Siz olsaydınız ne yapardınız ? 








ETKİNLİK PLANI 3 


ETKİNLİK TÜRÜ : Türkçe ve Müzik (Büyük Grup Etkinliği)
YAŞ GRUBU : 4-5


KAZANIM VE GÖSTERGELER


Motor Gelişim
Kazanım 5: Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. Nezaket kurallarını söyler.
Dil Gelişimi
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.



ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen öğrencilerini selamlayarak karşılar. Çocukların sohbet köşesine oturmalarını ister. Onlarla okulda çalışanlar ve görevleri hakkında konuşulur. Çocukların okul çalışanlarını ve görevlerini bilmeleri için onlarla sohbet edilir.
''Okulum'' adlı şiiri okur ve tekrarlamalarına rehberlik eder.

OKULUM
Ben akıllı çocuğum 
Ne güzeldir okulum
Kardeşimdir çocuklar
Burada çok mutluyum
Öğretmen beni sever
Benimle şarkı söyler
Oyun oynar dans eder
Burada çok mutluyum

Etkinlik sonrasında sohbet edilir. Konusu kısa olan okulla ilgili bir hikaye kitabı okunur. Öğretmen bilinen şarkıları tekrar ederek müzik CD'sinden ''Okullu olduk'' adlı şarkı dinlenir ve hep beraber söylenir. Çocukların müzik eşliğinde serbest dans etmelerine rehberlik edilir. 
Montessori Desteği: Çocukların serbest çizgi çizebilecekleri ortamlar hazırlanabilir.

MATERYALLER : Kitap CD

SÖZCÜKLER : Okul

KAVRAMLAR : Okul

DEĞERLENDİRME :

  • İnsanlarla neden selamlaşmak gerekir ?
  • Yolda karşılaştığımız tanıdığımız insanlarla nasıl selamlaşılır ?
  • Tanımadığımız insanlarla selamlaşılır mı ?
  • Okulumuzda çalışan kişilerin görevleri nelerdir ?
  • Okulumuzda neden bu kadar çok çalışan var sizce ?




ETKİNLİK PLANI 4 



ETKİNLİK TÜRÜ : HAREKET+SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ETKİNLİK)
YAŞ GRUBU : 4-5

KAZANIM VE GÖSTERGELER 

Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Dil Gelişimi
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar.
                       Konuşmayı başlatır.
                       Konuşmayı sürdürür.
                       Konuşmayı sonlandırır.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri: Dinledikleri/izlediklerini açıklar.

Motor Gelişim
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.
                        Küçük kas kullanımı gerektiren hareketler yapar.
                        Malzemeleri keser, yapıştırır.
Sosyal Duygusal Gelişim

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özbakım Becerileri
Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri: Elini/yüzünü yıkar.




ÖĞRENME SÜRECİ

 Çocuklar arasından bir kral ve iki muhafız seçilir. Kral oyun alanında belirlenmiş yerde durur. Muhafızlar ise onu korumaya çalışır. Kral ve muhafızlar halkın arasında yürüyüşe çıkarlar. Halk olan çocuklar krala dokunmaya çalışır. Ayrıca kralın elindeki altınlardan almaya çalışırlar. Bu sırada kral kendini, muhafızlar kralı korumaya çalışırlar.(kral eğilebilir) Krala dokunabilen çocuk kralla yer değiştirir. Oyun bu şekilde devam eder. Ardından öğretmen çocuklara sanat etkinliği faaliyeti yaptırmak için çocukları masalara oturttur. Çocuklara bugün ki kral ve muhafızlar oyunumuzun ardından kral tacı faaliyeti yapılacağı söylenir. Önceden hazırlanan kral tacı çizili kalıplar çocuklara verilir. Çocuklardan tacın sadece etrafını kesmeleri istenir. Tacın içerisindeki oymalar öğretmen tarafından kesilir. Çocuklar taçları kestikten sonra öğretmen çocuklara taçlarını süslemeleri için renkli taşlar ve yapıştırıcı verir. Her çocuk kendi zevki doğrultusunda taçlarını süsler ve bir sonraki kral ve muhafızlar oyununu oynamak için öğretmen tacın oymalarını keser, tacı çocukların kafa büyüklüğüne göre ayarlar ip takar. Daha sonra çocuklara taçlar verilir. Bir sonraki kral ve muhafızlar oyunu için çocuklardan taçlarını getirmeleri istenir.

MATERYALLER : Makas, yapıştırıcı, keçe, renkli taşlar

SÖZCÜKLER : Taç

KAVRAMLAR : Küçük, büyük

DEĞERLENDİRME :
  • Kral ve Muhafız oyununu sevdiniz mi ?
  • Tekrar oynamak ister miydiniz ?
  • Taçlarınızı nasıl süslediniz ?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Yapılan yorumun içerik ile ilgili olmasına dikkat ediniz.
2. Lütfen yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın.
3. Yorumlar sorulara ve içerik önerilere açıktır.

DOWN SENDROMU NEDİR? BELİRTİLERİ NELERDİR?

DOWN SENDROMU NEDİR? Down sendromu genetik bir rahatsızlıktır. Sağlıklı insanlarda 2 tanesi eşey  kromozomu (XX veya XY) olmak üzere toplamd...

POPÜLER YAYINLAR